Meer op dit blog

3.0 ready

Moet je alles zelf wel willen aanbieden op de (bedrijfs)website? Alles gaat sowieso niet. In de korte tijd (tot ding 10) dat we nu bezig zijn met 23dingen is er al zoveel voorbij gekomen dat kiezen steeds lastiger wordt. Laat staan kiezen voor je doelgroep. En wie is, wie zijn, dan die doelgroep? Dat je site zo in elkaar steekt dat veel apps er iets mee kunnen (heel simpel ook dat de rss functionaliteit geboden wordt) lijkt me meer voor de hand liggen. Gebruikers maken toch vaker en vaker hun persoonlijke website, ja ook van die van jouw website. De lezer bepaalt welke inhoud hij wanneer hoe wil zien en ook nog in welke taal en met of zonder advertenties. Iedereen beheert zijn eigen superprofie, bijvoorbeeld vanuit Facebook of welke opvolger dan ook (als een soort plugin) .

Als bedrijf moet je ‘web 3.0 ready’ zijn. Oftewel: interfaces die uit de aanbodgestuurde markt op jouw product of dienst kunnen worden geplakt moeten makkelijk gekoppeld kunnen worden. Data moet makkelijk en volgens standaarden toegankelijk zijn.

Websites, in welke vorm dan ook, zullen zich conformeren aan deze superprofielen en de achterliggende technologieën. Zo niet dan is de kans erg groot dat ze niet zullen overleven. Uiteindelijk ligt ook hier de macht toch bij de consument. Het ‘surfgedrag’ is vooral interessant om de inhoud van ‘websites’ nog beter af te stemmen op persoonlijke behoeften. Vaktaal: behavioral targeting. Eerst werd deze vorm van targeting gevoed door data afkomstig uit persoonlijke instellingen, je voorkeuren, antwoorden op vragenlijsten en doelgroepanalyses. Dankzij de huidige, en komende,  technologische ontwikkelingen en het feit dat we steeds meer, bewust of onbewust, over onszelf vrijgeven op het internet (via alle 23dingen..?!), is deze techniek mogelijk met als basis onze digitale vingerafdruk. Alles wat we digitaal doen is te traceren en te herleiden. Aan de ene kant handig, je zou alleen info krijgen die ook echt wil. Aan de andere kant wordt dus door de techniek bepaalt wat jij voortaan wil..

Deze kwam ik tegen, een mooi overzicht van de digitale ontwikkelingen


 Zo simpel is het, van 1 richting naar n-richtingen

2 opmerkingen:

  1. Niet echt een reactie maar meer een vraag...hoe krijg je op de 2e pagina een bericht toegevoegd?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi
    Ik heb geen idee maar ik denk dat jezelf het wel hebt uitgevonden, want ik heb nu echt op alles van je geklikt en kom dit tegen.
    en nog wat andere pagina's

    BeantwoordenVerwijderen